hroznetajne: Hele jo, ale záleží na předmětu. Protože konstruktivisticky, tedy debatou žáka, se může vyučovat i matematika, tam učitel nemá zasahovat téměř vůbec. A to dokonce ani v momentě, kdy si jeden žák zuby nehty obhajuje něco, co není pravda, prostě máš nechat odpovědnost na dětech a učit je spíše komunikovat, než přesně počítat. Zasáhnout jako učitel můžeš v krajním případě. V případě vlastivědy, kam tento dotazník patří, bych diskusi asi moderovala a usměrňovala. Ale upřímně - na první stupeň bych já osobně takový dotazník vůbec netahala. Tohle je asi otázka na vyšší stupně . Spíš jsme se bavili, že před sebou můžeme mít různé žáky - z věřící rodiny, z rodiny, kde jsou třeba rodiče trošku extrémisti nebo naopak z rodiny, kde politiku absolutně nikdo neřeší. Takže se asi musí opatrně
.
Umění debatovat by se v dětech ale budovat mělo a učitelka, která to nedělá, ochuzuje svoje žáky o mnoho, mnoho zkušeností.
Skvělý citát, někam si ho napíšu, díky !