Článek Průměrnost

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: Průměrnost

17. 06. 2017 - 12:03

chaostheory®pismenkuje.cz: Ja si myslim, ze veci jako malovani, jizda na kole atd atd clovek dela jen pro sebe. "nejlepsi" pro me vlastne neexistuje. Jo, nekdo vyhraje treba mistrovstvi v behu. Ale to neznanena, ze je nejlepsi. Je jen nejrychlejsi z tech, co se zrovna ten rok prihlasili, a prihlasit se muze jen hodne uzka skupinka lidi na svete (vestina lidi sveta nema moznost hrat od detsvi na rybniku hokej aby mohli byt druhy Jarda Jagr apod). Stejne tak ti, co kdysi byli nejrychlejsi bezci, byli nejrychlejsi jen proto, ze v tu dobu nesoutezilo tolik Afroamericanu ani Bolt atd atd. "Nejlepsi" neni proste nikdo.

---
chaostheory.pismenkuje.cz

17. 06. 2017 - 14:20

hroznetajne: Ono záleží na úhlu pohledu. Jo, dělám spoustu věcí, ve kterých být nejlepší nepotřebuji, ani nechci, prostě je dělám. Ale víš jak to myslím. Proč to vlastně děláme, když jsem jenom jedni z mnoha? A to nemusí souviset jenom s koníčky a s věcmi co děláme pro zábavu. Ale třeba i obecně... Trápí mě vždycky ta myšlenka, ke které většinou dojdu, že jsem v podstatě bezvýznamná, jedna z mnoha milionů bezvýznamných. Nebo alespoň takhle o cítím.

Chápu, že ti slavní proto stát se nejlepšími měli dobré podmínky. V tom máš pravdu .

---
hroznetajne.pise.cz

17. 06. 2017 - 12:07

cukrenka®svetu.cz: Krásný článek.

Jo, musíme to dělat pro sebe. To by pak člověk nedělal nic a utápěl se, že není "nejlepší"

Mimochodem hrozně se mi líbí to Tvoje kytičkovaný záhlaví.

---
cukrenka.svetu.cz

17. 06. 2017 - 14:21

hroznetajne: Děkuji, jsem ráda, že se líbí . Článek i záhlaví .

Jenomže ne vždycky to "jenom pro sebe" stačí .

---
hroznetajne.pise.cz

17. 06. 2017 - 13:24

zlomenymec: V podstatě jsi mi to vzala tím posledním odstavcem z pusy (nebo ruky, v tomto případě )
Krásně to ilustruje Oglaf (bacha, Not-Safe-For-Work jako prase Fakt, nekoukej na to v blízkosti rodiny )
http://oglaf.com/trump/

Zkrátka... a co, že v tom nejsi nejlepší? Když tě to baví a naplňuje... říká se, že ať děláš co děláš, stejně je někde 12 Asiat, kterej je v tom lepší

A taky se mi zdá, že jsme dneska hrozně zaměření na to soupeření, výkony atd. a na spolupráci se trochu pozapomíná. Jako jo, určitě je fajn podporovat talentované a tak, ale... možná se na to být nejlepší klade moc velký důraz, řekl bych.

---
zlomenymec.pise.cz

17. 06. 2017 - 14:27

hroznetajne: Oglaf má vlastně pravdu .

Bože ten Asiat mě úplně odrovnal . Teď to budu pořád používat .

"Souteživosti" je mezi lidmi podle mě hodně. Už ve škole je to hodně o tom kdo dřív, kdo první, kdo nejlíp. Mám pocit, že se to pomalu začíná odbourávat. Ale poměřovat si síly s ostatními je na druhou stranu v pohodě, možná docela i potřebný.
Já mám asi komplexy z průměrnosti, jinak to nevidím .

---
hroznetajne.pise.cz

18. 06. 2017 - 15:57

zlomenymec: Ad Asiat: Mělo tam být 12letý Nějak mi to uteklo
Jako jo, soutěživost je potřebná, vo tom žádná, ale nemá se to přehánět

Ono právě být v něčem nejlepší vyžaduje fakt hodně, talent, zázemí, čas a peníze, dobrého trenéra...

---
zlomenymec.pise.cz

18. 06. 2017 - 16:53

hroznetajne: A to má jenom pár vyvolených, že jo...

---
hroznetajne.pise.cz

17. 06. 2017 - 14:47

iva: My, průměrní, jsme pro svět mnohem potřebnější než rekordmani. My totiž víme, že věci se mají dělat s láskou

17. 06. 2017 - 20:19

hroznetajne: Pěkné !

---
hroznetajne.pise.cz

17. 06. 2017 - 15:26

adil: I průměrný člověk dokáže moc,aniž by stanul na výsluní, možná je šťastnější než ten,co se dostal na vrchol.... vždyť ani tohle není málo, když ráda konáš co tě baví, když nejen sebe, i druhé umíš potěšit...

---
adil.pise.cz

17. 06. 2017 - 20:20

hroznetajne: Moc hezky napsané! Děkuji .

---
hroznetajne.pise.cz

17. 06. 2017 - 20:34

sayonara: Souhlas s posledním odstavcem. Všechno je o produkci dopaminu.

A myslím taky, že nemusíš být nejlepší, ale je dobré ho mít. Protože lidi bez koníčků jsou zoufale na zabití.

---
sayonara.pise.cz

17. 06. 2017 - 20:36

sayonara: A jo, je pravda, že soutěžení je super zábava, když se dělá s mírou. A hlavně než si člověk s někým jiným začne měřit pindíka, měl by být smířen s možností prohry.

---
sayonara.pise.cz

18. 06. 2017 - 00:33

iva: Ani nevíš, jak neuvěřitelnou máš pravdu

18. 06. 2017 - 08:47

hroznetajne: Lidi bez koníčků upřímně lituju.
Mě soutěžení třeba už nebaví. Jako dítě mě to docela nabíjelo, dneska mě to vytáčí. Píndíci !

---
hroznetajne.pise.cz

18. 06. 2017 - 16:53

damn-girl: Kladu si tu samou otázku poměrně často. Většinou to ukončím s tím, že to prostě baví mě a pokud se to někomu nelíbí, nechť si trhne . Musí mě ta daná věc ale opravdu bavit, jinak není východisko

---
damn-girl.pise.cz

18. 06. 2017 - 21:23

hroznetajne: Tak dělat něco, co by tě nebavilo, by byla absolutní ztráta času. A kdyby to bylo ještě ke všemu ve tvém osobním volnu !

---
hroznetajne.pise.cz

18. 06. 2017 - 20:02

tlapka: Napadly mě k tomuhle dva citáty, ten s Asiatem už tu zmínit Mečoun, a ten druhý byl něco ve smyslu, že není třeba dělat velké věci, ale většině lidí stačí dělat malé věci s velkou láskou. A s tím je souhlasím.
Soutěživost je skvělá vlastnost, která žene člověka i lidstvo dopředu. Ale nic se nesmí přehánět. Přehnaná soutěživost je problém, naprostá pasivita taky. Píšu si pro sebe příběh, jeden den nemám stání a musím psát, protože je prostě skvělý, jindy si říkám, že by mi bylo trapně, kdyby si ho někdo přečetl, protože by mi musel zbořit iluze, že to má nějakou úroveň. Dospěla jsem k něčemu podobnému, jako ty. Pro mě má jeho tvoření a v budoucnu snad i dokončení cenu, i kdyby to ostatní nečetli nebo odsoudili. Jako netvrdím to úplně přesvědčeně (mám zase spíš ten kritický den ), ale myslím si to.

---
tlapka.pise.cz

18. 06. 2017 - 21:27

hroznetajne: Krásný citát . Ne každý si to uvědomuje .

Tak v tom tě moc obdivuji. Já vlastně obdivuji všechny, co píšou soustavně nějaké příběhy. Já si sama sobě začnu být strašně protivná . Všechny ty myšlenky a ty moje obvyklé fráze, které mi potom přijdou ohrané začnu nenávidět. A celé to roste v sebenenávist a v to, že nejsem schopná být originální . Blech, ne, já psát vážně nikdy nebudu . Ale tobě držím palce. Jedno tvoje dílo (odborného ražení) jsem již obdržela v elektronické podobě, to další IRsPF (jak ta zkratka sakra byla? ) si vyžádám samozřejmě taky!

---
hroznetajne.pise.cz

19. 06. 2017 - 08:55

myfantasyworld: S tím posledním odstavcem naprosto souhlasím. Když tě to bude bavit to, co děláš, tak pak můžeš být šťastnější než lidé, kteří něco vyhrávají, protože ti se za něčím honí. My průměrní lidé se nemusíme za ničím hnát, jen si užívat to, že nás to baví.

---
myfantasyworld.pise.cz

20. 06. 2017 - 21:22

hroznetajne: Tak to máš pravdu . Ale člověk se to musí naučit takhle vnímat , aby byl doopravdy šťastný.

---
hroznetajne.pise.cz

20. 06. 2017 - 16:40

alienor: Někdy předloni jsem přesně kvůli tomuto byla smutná: mám kolem sebe hromadu lidí, kteří fakt něco umí, jsou v něčem hodně dobří a už něco dokázali. Vedle nich jsem si připadala jako naprostý lůzr a říkala jsem si, že bych strašně chtěla něco dokázat, něco opravdu významného, čeho by si lidi všimli a za co by mě třeba někteří obdivovali, ale zároveň jsem věděla, že nejsem v ničem natolik dobrá, aby se mi to někdy povedlo. A z toho jsem měla pěknou depku, z toho, že jsem průměrná. Nechtěla jsem být průměrná.

Pak mi jedna psycholožka řekla: "VŽDYCKY tu bude někdo lepší než ty. Nemusíš nikomu nic dokazovat, ani jiným, ani sobě. Stejně to nikdo neocení. Ne každý může udělat pro svět něco významného, smyslem života není snažit se za každou cenu vystoupit z davu průměrných, ale žít život s radostí. Možná, že pro celý svět neznamenáš nic, ale pro lidi, kteří tě mají rádi, můžeš znamenat celý svět."

Chvíli mi trvalo, než mi došlo, že má pravdu. Občas mě to ještě trošku zamrzí, že jsem ve všem průměrná, ale není všem dnům konec. Však kolik lidí objevilo nějaký svůj skrytý talent až v pozdějším věku!

---
alienor.pise.cz

20. 06. 2017 - 21:29

hroznetajne: To je moc hezký, děkuji za komentář!
Tak ta psycholožka to řekla vážně hezky. Ocenila bych, kdyby mi někdo něco takového tak před rokem řekl .
Je to sice těžké si přiznat (že prostě nemusíš být ani jednou za život nejlepší), ale když to uděláš, tak můžeš mít konečně radost i sama za sebe .

---
hroznetajne.pise.cz

21. 06. 2017 - 08:20

radus: Jdi na hlavní stranu píše. Rozklikni vpravo "Blogy podle:" a najdeš se právě dnes ve dvou žebříčcích... Jsi dobráááááááá!!!!!!!

Ale ten plán s vlastním potěšením se mi taky líbí!

---
radus.pise.cz

21. 06. 2017 - 10:52

hroznetajne: Ooooo . Ale tak za to můžou hlavně návštěvníci a čtenáři, ne já .

A teď se do toho jenom pustit!

---
hroznetajne.pise.cz

21. 06. 2017 - 19:21

tlapka: A za kým asi chodí, že? Že zrovna tady?

---
tlapka.pise.cz

22. 06. 2017 - 09:08

hroznetajne: Asi pěkný design .

---
hroznetajne.pise.cz

22. 06. 2017 - 09:11

tlapka: I ten musel někdo šikovný vymyslet a vytvořit.

---
tlapka.pise.cz

22. 06. 2017 - 09:12

hroznetajne: Ale kuš!

---
hroznetajne.pise.cz

25. 06. 2017 - 18:22

brutally-honest: Já tě zklamu, v něčem jsi nejlepší – tento článek je momentálně na prvním místě v počtu komentářů za posledních 14 dnů. :- D
Občas mě taky napadlo, když jsem někde četla o bizarních prvenstvích typu skládání soch z krabiček od sirek a podobně, že asi nikdy nebudu v ničem nejlepší na světě. Nicméně, jak už bylo řečeno, tak je to prvenství celkem relativní, a navíc ti vítězové musí věnovat té své činnosti neuvěřitelné množství času. A já mám příliš moc zájmů a oblíbených činností na to, abych se specializovala jen na jednu věc, a v některých jsem možná nadprůměrná a v některých třeba jen průměrná, ale to je celkem jedno, hlavně že mě to baví a u některých činností i dostávám zpětnou vazbu, což je super.
A ty na mě rozhodně nepůsobíš jako průměrný člověk, určitě máš spoustu talentů (psaním počínaje) a před těmi skutečně průměrnými lidmi máš náskok už jen díky tomu, že něco děláš. :- )

---
brutally-honest.pise.cz

26. 06. 2017 - 09:34

hroznetajne: Jůůů A jo , tak to mě těší .
Tak být první v něčem, co dělám na celé zemi jako jediná, není úplně jako smysluplný .
Napsala jsi to moc hezky. Asi je lepší dělat víc věcí, které tě baví, než se úzce specializovat jenom na jedno. To je podle mě osud třeba profesionálních sportovců, baletek atp. Věnují život jedné jediné činnosti a když mají nějakou překážku (třeba zranění), tak se jim to celé sesype. A tihle lidé většinou nic jiného neumí. Jeden náš známý, profesionální hokejista, si musel dodělávat školu, protože prostě neuměl nic jiného, než ten hokej. Ale ten neděláš celý život, že jo.

Děkuji Ti moc za milý komentář!

---
hroznetajne.pise.cz

04. 07. 2017 - 19:28

rebarbora: Krásně jsi to shrnula Taky jsem si tímhle prošla - proč se mám snažit hrát na kytaru, když je na světě Matt Bellamy? Proč se mám trápit s překládáním, když překládá kdekdo a k tomu, abych se tím mohla živit, se nikdy nedopracuju? Proč kreslit, když své výtvory můžu vnutit maximálně tak čtenářům svého blogu?
A víš co? Došla jsem k úplně stejné odpovědi Dokud mě to bude bavit, je šumák, že v tom nejsem nejlepší. A nemá cenu se starat o to, co si myslí okolí, a kdo vytvořil co lepšího nebo hezčího. Koneckonců umění je subjektivní věc a hlavně: velcí umělci bývají vždycky objeveni až po smrti
Jo a navíc bych řekla, že když začneš dělat nějaký koníček fakt intenzivně, abys měla šanci v daném oboru prorazit, stane se z toho povinnost a vymizí ta prvotní radost, zkrátka to pak ty lidi nemůže ani bavit

---
rebarbora.pise.cz

15. 07. 2017 - 19:47

hroznetajne: Děkuji!
Hezky jsi to napsala. Ale ono je docela těžké se srovnat s tím: "Stačí, že mě to baví." Protože i když nejsem nějak přehnaně ambiciózní člověk, někdy mi ta moje průměrnost prostě nestačí.

---
hroznetajne.pise.cz